میزان تاثیر کاتالوگ محصولات بر میزان فروش یک شرکت

کاتالوگ

سلام . همان طور که از عنوان مقاله پیداست ” میزان تاثیر کاتالوگ محصولات بر میزان فروش یک شرکت ” را بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید

کاتالوگ و بروشور یکی از محصولات مهم از اواسط قرن 20  ام بود . از چاپ کاتالوگ و بروشور سال های زیادی نمیگذرد و بعد از جنگ جهانی دوم گسترش تنوع در تولیدات صنعتی عرصه تبلیغات چنان جایگاهی یافت که محصولاتی که تبلیغات وسیعی نداشتند از فروش قابل توجهی برخوردار نبودند

تولید و ارائه یک محصول همیشه سختیها و مشقات زیادی به همراه داشته است ، تهیه ی مواد اولیه مناسب ، نیروی کار با استعداد و فعال ، هزینه های جانبی بالا ، پیشرفته کردن و به روز رسانی تجهیزات و در نهایت تولید یک محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابت با کالای چینی …همه و همه فرایند تولید به ویژه در ایران را امری سخت و پیچیده کرده است.

به نظر کارشناسان بازاریابی و فروش تمام مسائل مربوط به تولید یک محصول تنها 50 درصد مساله هستند ، و ادامه و حیات یک کارخانه منوط به موفقیت در 50 درصد دیگر ماجرا است ، بازاریابی و فروش !

بله بازاریابی و فروش به تنهایی معادل تمام زحمات صفر تا صد تولید یک کالا اهمیت دارد ، چرا که نهایتا فروش است که باعث در آمد و سود دهی یک کارخانه میشود ، کارخانه ای که بهترین تجهیزات بهترین نیروی کار و بهترین محصول را

 

 

 

 

دارد اگر فروش نکند باخته است .

به همین خاطر تولید کننده ها  برای ادامه حیات نیاز دارند که برای عرضه محصولات خود که منجر به فروش بیشتر شود راهکارها و تدابیر گوناگونی بیاندیشند.

محصولی که تولید میشود بسته به تنوع و سایز محصول نهایی نیاز مند شناساندن در بازار میشود، شما اگر یک تولید کننده باشید برای عرضه محصول خود به بازار چگونه آنرا به بازار فروش ارائه میکنید ؟ فرض کنید شما تولید کنندهای سازه های فلزی عظیم هستید آیا قادر خواهید بود محصولات خود را روی یدک کشها برای بازاریابی و شناساندن به این طرف و آنطرف بکشید …. خیر این مساله امکان پذیر نیست ، در واقع شما برای اینکه محصول خود را معرفی کنید ملزم به این هستید که علاوه بر اطلاعات کامل کالای تولید شده ، مواد مورد استفاده در ساخت آن ، نحوه استفاده ، تنوع رنگبندی و سایز های آن و راه های ارتباط با شما در کتابچه ای که به عنوان کاتالوگ محصول میباشد چاپ کرده و در معرض دید علاقه مندان و کسانی که مستعد خرید محصول شما میباشند قرار دهید .این گونه شما خواهید توانست تمام گفته هایی که لازمست برای فروش یک محصول در اختیار مشتری قرار دهید به صورت مکتوب به آنها ارائه کنید در نتیجه شما به اندازه تعداد کاتالوگ ها خود فروشنده خواهید داشت ، حتی میتوان اینگونه توصیف کرد که در جایی که شما حضور فیزیکی ندارد یک کاتالوگ حرفه ای و جذاب میتواند به جای شما سخن بگوید و بدون اینکه انرژی و هزینه ی زیادی پرداخت کنید ، بر سر زبان مشتریها بیافتید و آنها با مطالعه کاتالوگ در مورد شما نظر بدهند از هم سوال کنند و احتمالا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند …تماس با شما یک فرصت طلایی است برای جذب یک مشتری جدید و تبدیل یک غریبه به یک منبع درآمدزا.

پس باید توجه فرمایید که چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتری شمارا به مراتب از رقیبان جلوتر می اندازد چرا که :

کلاس کاری شرکت شما چند برابر میشود چرا که عموم مردم دیدن و لمس یک کاتالوگ را متعلق به برندهای بزرگ تصور میکنند شاید این باور به علت مشاهده برندهای لوکس و برتر در مجله های روغنی و زیبا در ناخودآگاه انسانها نقش بسته است.

شما به ازای تعداد کاتالوگ های خود معرف و بازارایاب دارید ، که میتوانید در غیاب شما ذهن مشتری را تحت تاثیر قرار داده و احتمالا فروش شما را چند برابر کند.

شما در بین مشتریان با کاتالوگهای دست به دست شده معرفی میشوید و محصولات شما با تصاویر و اطلاعات خوب و کاربردی در دسترس بسیاری از مشتریان احتمالی قرار میگیرید.

کاتلوگ شما میتواند در نمایشگاها ، جلسات کاری و بازاریابی های حضوری بسیار ارزشمند باشد چرا که شما را ذهن مشتری یک از پیش برنده معرفی میکند ، چون چاپ کاتالوگ با هزینه های بالای کنونی کار شرکتهای کوچک یا شکست خورده نخواهد بود.

شما میتوایند با اهدا یک کاتالوگ به مشتری همواره در معرض دید آن مشتری باشید و حتی اگر بعدها قصد خرید محصول شما را داشت ابتدا به تماس به برند شما فکر کند و شاید به جز شما گزینه دیگری دم دستش نباشد .

با این اوصاف باید قبول کنید که یک کاتالوگ فراتر از چند ورق کاغذ رنگیست و به شدت برای توسعه کسب و کار مشاغلی که به رشد و بزرگ شدن می اندیشند لازم و ضروری است .

چاپ کاتالوگ در ارومیه
چاپ بروشور در ارومیه
چاپ بنر در ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *